Bookish Academy Awards tag/ Оскарите на книгите

Здравеейте. Май мина време…,но ето ни на с поредния таг. След като седях до 7ч да гледам ОскУрите, както каза една велика преводачка, ми дойде идея с Лина да си направим наш таг, но уви някой вече го беше измислил. Е, Великите умове мислят еднакво явно 🙂 . Въпреки че не можахме да измислим наш таг, това няма да ни спре да направим този.
Отговорите ще даваме в нашата вече запазена марка – зелено за Лина и лилаво за мен.

1.Най-добър актьор: (Най-добър мъжки главния герой )

Тук няма как да не отговоря с моята първа книжна любов : момчето с хляба – Пийта Меларк.Нужно ли е да казвам от коя книга е?
😮Въпреки твърдението, че ние девойките харесваме само bad boys няма как да не се влюбиш в най-сладкото, мило и грижовно  момче.
Почетно споменаване : Новата ми книжна любов Рисанд. Не може без bad boy.

За мен това е е Рисанд (Двор от рози и бодли) – тайното съкровище от Дворът на нощта, или да кажа на мечтите. Няма нужда от приказки – просто си е неподправено съвършенство. 😀 

2.Най-добра актриса: (Най-добър женски главния герой)

Сидни от „Кръвни връзки“ с това израстване, което показва в собствената си поредица няма как да не бъде обикната.
И тук няма да има почетно споменаване, защото всички останали главни героини в книгите, които съм чела ме дразнят малко или много.

Селена Сардотиен (едно намигване за челите книгата) – Обичам тази героиня още от първото изречение, но от книга на книга израства все повече и повече. Кара ме да се смея и да плача, да четеш за нейните приключения е като да се возиш на увеселително влакче. a5e3f3785848c545930bd5e0d1a591b4.jpg

3.Най-добра кинематография: (Най-добър Обрат/Сюжетна линия)

Лина да не чете! Определено превръщането на Саймън ( „Реликвите на смъртните“) от вампир във въмпир, който може да излиза през деня до ловец на сенки за мен беше най-лудото нещо в тези поредици и във всичко, което съм чела до сега… и за което имам по-сериозен спомен ьхахьах.
Почетно споменаване : всичко, което се случва около Рисанд („Двор от рози и бодли“), плановете му и действията му. До някъде бях подготвена за него от батко му Деймън („Дневниците на вампира“)

Така, да видим в „Реликвите на смъртните“ имаше няколко, това, че Клеъри и Джейс уж бяха брат и сестра, също и края на четвърта книга току да свърши добре за всички и Себастиан се появи и направи живота на всички ад. Края на „Двор от мъгла и ярост“ – стига, кой изобщо очакваше това да се случи?…

4.Най-добър дизайн на костюми: (Най-добра корица)

Виждала съм доста корици и много от английските ми харесват.НО ще избера само от книгите, които съм чела.

https://i1.wp.com/podmosta.bg/wp-content/uploads/2016/07/3-1.jpg

Поезия просто. Толкова е красива, че е единствената книга, която имам 2 пъти с 2 различни корици /макар сред чуждестранните буктубъри да е модерно да имат всички издания, аз все още си закупувам книгите, не ми ги подаряват / което се надявам да стане скоро//
Почетно споменаване : Новите корици на „Реликвите на смъртните“ и най-вече 3тата отново
Резултат с изображение за реликвите на смъртните корици

Мислих си какво да кажа тук – проблемът е, че има наистина доста добри корици, благодарение на талантливи дизайнери. Подкрепям Дес за Хари Потър. Бих казала и серията „Стъкленият трон“ и то не чак толкова за предните корици (не че тях не ги харесвам), колкото за задните. Не са ли красиви: 

Без име.png

Ако трябва да спомена още нещо бих казала и корицата на A court of wings and ruin, която разкриха преди няколко седмици.

acowar1.jpg

5. Най-добри поддържащи актриса и актьор: (Най-добри второстепенни мъжки и женски персонаж)

Това е най-гадната категория за мен..Трудно трудно, НО ще кажа :
Най-добра второстепенна девойка отива при мис Изи Лайтууд („Реликвите на смъртните“). Такава силна, красива и уверена мадама заслужава главната роля. След всичко, което преживя, коя е по-добра?
Почетно споменаване : Мор/Амрен още жестоки мадами….Всички те знаят, кога е необходима нежност и кога твърда женска ръка.
Най-добър мъжага подпомагащ своето Главно аверче :
Алек Лайтууд..ех тези Лайтуудовци, но в края на Реликвите  и „Академия за ловци на сенки“. Страхотно израстване на един неуверен млад мъж до страхотен лидер.
Почетно споменаване : Касиян „Двор от мъгла и ярост“. Голяма уста и голям мускул какво повече му трябва на един мъж хьахьах

Тука Дес ми е прочела направо мислите с Изи, Мор, Амрен, дословно мисля като нея. 😀 Ще добавя обаче към девойките Лизандра и Несрин, а към мъжете – Едион, които са от „Стъкления трон“. 

6.Най-добър оригинален сценарий: (Най-уникален Сюжет / Свят)

Съмнява ме тук с Лина да имаме разминаване и да не споменем кралицата на световете – Дж.К. Роулинг. Кой или какво е достигнал „Хари Потър“ и то само от въображението си…
Това си е Оскър за цялостен принос към литературата направо.

Напълно съгласна. В днешно време малко са книгите, които да не са повлияни и вдъхновени от нещо създадено преди тях и да запазват оригиналност и отличителност за времето, в което са издадени. 

7. Най-добър адаптиран сценарий (Най-добра книжна адаптация)

На този въпрос вече отговорихме в предишния си таг, но все пак, ако сте го пропуснали:
„Дневниците на вампира“. Книгите четох след като вече бях запозната и изгледала доста от сериала и ми се сториха плоски, Елена е изключително дразнеща. Като цяло книга и сериал нямат много общо, но сериала без 7ми сезон е на светлинни години от книгите.
И една бележка…върнете се и прочетете и другият ни таг.
Почетно споменаване биха могли да са книгите на Никълъс Спаркс без „Тетрадката“.

Казвала съм го и преди, но „Възпламеняване“ от серията Игрите на глада. 

8.Най-добър анимационен филм ( Книга, която би била добра като анимация)

След дълго мислене накрая реших : Здрач…. това ще е една щура анимация и може би в нея блестящите вампири ще се вместят по-добре….Дори докато го пиша, не знам колко сериозен отговор е това, но нямам по-добър ьхахьах.

Това е много трудно. Но съм си мислила, защо не Хари Потър, това е анимация, която със сигурност бих гледала. 😀

9.Най-добър режисьор: (Писател,който сте открили за първи път)

На този въпрос ми е още по-трудно да отговоря. Тъй като отскоро започнах да чета отново и както казах по-горе си купувам всяка книга / евентуално я взимам от библиотеката/ не мога да кажа, че има автори, на които съм изчела всичко излязло, за да има такива, които да открия. А и превеждането на не hype-нати книги в България е рядко…Да не говорим, че до сега препоръките на буктубъри или блогъри не са ме разочаровали.

Малко ми е трудно да отговоря тук, но пък бих казала Сара Дж. Маас (ако на някой още не му е пре-ясно, че съм голям фен). Не бях чувала за нея допреди миналата година и за мен тя е откритието на 2016. След като прочетох първия двор си казах, че трябва да прочета всичко, което вече е написала, с радост открих, че има друга поредица „Стъкленият трон“ и тя също не ме разочарова.

10.Най-добри визуални ефекти: (Най-добро действие в книга)

„Хари Потър“? Не съм го чела от 7ми клас, което е мноооого отдавна, но все пак това са Хари и Роулинг. Идвам и времето за препрочитане вече като представител на средната възраст ьхахьах
Почетно споменаване : „Кръвни връзки“, за които също нямам бистър спомен, но вампири и магия какво по-хубаво?

За мен „Стъкленият трон“ (да, отново говоря за тази книга :D) – определение за епично фентъзи, наситено с изключително много екшън, толкова, че ако не четеш известно време, забравяш онези малки детайли, които после ти преобръщат четенето. 

11.Най-добра музикална партитура: (Най-добра музика в адаптация книга-филм)

„Игрите на глада“ всички филми са със страхотна музика.

Съгласна – от Safe and sound до Yellow flicker beat, най добри звукови ефекти и нека не забравяме оригиналната музика, композирана по страхотен начин.

12.Най-добър късометражен филм: (Най-добра Новела или Кратка книга)

„Истории от академията за ловците на сенки“. В България издадена като книга, но все пак всяка глава си е отделна новела с отделна своя си история и с минимална връзка между тях. А и друга освен „Хрониките на Магнус Бейн“ не съм чела, а тя беше ужасна и съсипа Магнус за мен….

Не съм чела много новели, даже никакви, просто защото не се превеждат на български, но четох малко от The Assasin’s blade на Сара и бяха страхотни истории, с нетърпение чакам и новелата за Каол.

13.Най-добър документален филм: (Най-добъра историческа фантастика или документална книга)

Тук аз не мога да се включа. Историята още в училище не ми беше сред любимите предмети / заради датите /. Не съм чела историически фантастики. Като цяло тези книги смятам, че няма да ми предоставят бягството от реалността, което търся в една книга.

И аз съм така горе-долу. Единствените книги, за които се сещам, са трилогията „Адски устройства“. Ще спомена и трилогията „Скъпоценни камъни“ заради пътуванията във времето и таланта на авторката да интерпретира духа на времето. Почетно споменаване за „Друговремец“ на Диана Габълдон – не че съм чела книгите (планирам тази година), но знам за тях и че всички ги обожават, а и от сериала.

14.Най-добър филм: (Най-добъра самостоятелна книга, която не е част от поредица)

Тук ми е малко трудно да се включа, понеже не съм чела много такива. Чела съм 2-3 такива.
„Вината в нашите звезди“. Една от малкото книги, които съм препрочитала. Обожавам Огъстас…може би ми напомня за болната версия на Пийта.. А до сега, ако не сте разбрали Пийта е любовта на живота ми и друга негова версия е винаги добре дошла…като от алтернативна вселена.

Почетното споменаване : „Всичко Всичко“ на Никола Юн. До сега не бях чела книга с илюстрации и под формата на дневник и беше хубаво разнообразие.

Няма да се произнеса тук, защото не се сещам за нищо, и аз като Дес не чета много единични романи (по обширните истории съм), а това, което съм чела, не е нищо специално за да го изкажа тук…

Е произнесохме се като Голямо жури и гафове се надяваме да няма. Макар този гаф да направи церемонията интересна ние сме още млади и зелени в бук-обществото, и се надяваме да не сме ви интересни само, заради гафовете.
Вие на кого бихте дали книжен Оскар – споделте ни долу в коментарите.

 

 

 

Вашият коментар

