„Червен изгрев“ Пиърс Браун – Ревю Дес

Здрааавейте. Странно ли е да ви поздравяваме от страницата? Както и да е.
Здравейте! Време е за поредното среднощно ревю. Както сте видяли от заглавието ще ви говоря за „Червен изгрев“. Четох и си купих тази книга, заради препоръка на Алекс от „Четат ли двама“. Е Алекс изтормозих се с началото на тази книга….Даже си помислих, че съм много тъпа, за да я схвана.

DSC_0302

За какво става въпрос : г-н Браун създава доста сложна поне за мен кастова система, до сега не съм излизала извън Земята, когато чета и това беше новост за мен, но нали за това са препоръките. За да се преборя с кастовата система ми помогна много wikia първо с факта, че кастите са 14, а не 24 / не съм сигурна грешката в мен ли е или в превода, които я е чел да каже, че моя Изгрев милия е затрупан/ и после моят превод от „Червен изгрев“ в „Игрите на глада“. След като сравняват книгите реших да го направя и аз.IMG_20170310_142226_544.jpgСлед малкия ми превод нещата тръгнаха по-гладко. И тъкмо запомних и оправих кастите и те ПУФ изчезнаха…Ужас. След време открих и това, която би ми било полезно в самото начало ьхахьах

Резултат с изображение за red rising

Та за книгата говоря де…без спойлери…. г-н Браун има страхотна идея и разказва добре. Според мен действието вървеше малко бавно, но вниманието винаги се запазва с някоя Шлакана псувня / май псувните са ми любимото нешо в книгата. какво говори това за мен?/Светът е доста сложен, или поне кастовата система както разбрахте, и изисква малко повече мислене. На мен лично ми хареса много и ми предостави неща, които не очаквах. В goodreads и дадох 4 звезди, заради бавното действие, сложнотиите, които и сега не съм запомнила /пушкалата, позциите на Златните, подразделенията и клановете в самите касти../ и повторението на имена от други поредици малко ме издразни. Съжалявам, но не мога да не сравнявам книги…особено, когато оставям една и хващам друга.
Книгата четох без да знам нищо за нея освен 1-2 подробности, които запомних от г-н Четем 2ма понеже бях влязла в серия за препоръки от техните видеа….Анотацията не четох…пълно неведение…почти.

Знаете какво следва….така наречените СПОЙЛЕРИ….Ако не сте чели книгата поемето надолу на свой риск!

Е ако сте чели анотацията или самата книга знаете, че действието се развива в колонизираната Слънчева система и по-точно на Марс. Началото е доста брутално като още в първите страници ни съобщават, че хората ги бесят, но заради малката гравитация краката на обесения трябва да се дръпнат, за да се чупи вратът. И ако си мислите, че това е бруталия тази чест се пада на роднините. Мда бруталийка.
Директно от записките ми : Потрес,ужас и жестокост 😱😱😱
Мда и въпреки, че до сега изтъквах колко съм глупава от записките си разбирам, че съм погребала Ео още рано рано….Е Ео умира както се досещате на бесилото и естествено, честта с краката има съпруга ѝ Дароу /този линия  за отмъщаващите мъж с мъртви съпруги малко ми е омръзнала/.Първото ми впечатление за него е, че е забавен грубиянин и Катнис на стероиди ьхахьах вече не помня какво съм имала предвид с това,но….
Намирам за доста интересно целият ти външен вид – очи, коса да издават кастта ти.
Последвалото ми впечатление за Дароу – има странно разбиране за света и е доста глупав.
След „смърта“ му започвам с конспирациите : Бащата на Дароу е жив?Баща му е Танцьора? Но последната отпадна….Според мен Арес е баща му?!!?!?!?!?

Разкритието, че Марс вече е заселен, има градове и всички е добре де Златните си живеят живота и си чоплят гъза 😅 докато Червените копаят май леко ме изненада може би от шока с кастите. Стана ми интересно къде го изкара и му показа толкова много без никой да ги види? И след като Дароу разбира от колко време е заселен Марс ми стана интересно как пък той или някой друг не се замисли /освен Ео/, че лозунгите за послушание са робски. Да работиш, за да могат други да си другаруват след това и да не се питаш защо АЗ или какво ще стане с мен след заселването и кой ще копаа тази суровина, за да се развива планетата?

DSC_0305

И тъй като си закупих и 3те книги от трилогията се зачудих как ще го направят Златен. Естествено се случи по най-безумния начин с невъзможни инструменти и операциии…. Аз определено очаквах да е златен под прикритие в началото, но очите и косата….Тц. Представяте ли си, ако след време тези процедури съществуват?Ако има хора, които да издържат на тях? Но май първо трябва да колонизираме Слънчевата система, така че стъпка по стъпка.

Резултат с изображение за red rising matteo

След като разбрах мисията му веднага реших, че няма да остане без приятели Златни, да се влюби/ожени за Златна В…Всичко би било цветя и рози, ако просто отиде стане велик и после ги изкърти сам. Но кой се справя сам без приятели,без любов с едно голо желание за отмъщение.

Не мога да не спомена, че докато четях и Матео каза „Обноски.Обноски.Обноски“ не се смях с глас сещайки се за Ефи Тринкет от Игрите, която ходеше в розово / случайност неМисла/. Но Матео е доста по-забавна и полезна версия на Ефи.

Red Rising Sevro fan art by justinwongart on tumblr.:

Е Дароу е приет с повече от отличен резултат в Института / Институти, академиии shout out Касандра Клеър/. Тръгваме да го видим този институт и срещаме Севро. Моята реакция директно от записките : Мръсната уста Севро ще е приятелят.💞💞💞
Мда ще излъжа, ако не кажа, че тази откачалка с мръсна уста ми е любимец просто. Явно имам слабост към второстепени герои и не мога да се спра. Ако този ненормалник не съществуваше Дароу щеше да е взел дал милия отдавна. Въпреки че е слаб,грозен и невъзпитан, силно подценявания Севро бързо се превърна в Генерал на Жътваря. Когато разбрах, че са му извадили окото 😤 Not my baby 😤. Е той не е червен, а баща му е Проктор на Марс… WTF! А на края след монтажа съм сигурна, че разбра за Дароу и въпреки това си премълча. Смятам, че дойде ли бунта Севро ще помага на червените тъй като и той самия е роб на ниския си произход. ❤

Да поговорим малко и за Касии. Тая работа беше обрCassius au Bellona: ечена от самия край. Въпреки това смятам, че е жалко да загубим приятелството между Дароу и Касии според мен те се допълваха идеално. До някъде това беше първото приятелство Червен-Златен и то беше обречено. След като разбира за смъртта на брат си Касии абсолюно се изгуби като личност. Предполагаемата смърт и после завръщането на Дароу изобщо не му помогнаха да запази разсъдъка си. А отправеното предизвикателство, което е нормално, ми говори за още неприятности между тези двамата. Струва ми се, че развиват връзка Волдемор- Хари, но се надявам все пак през каквото и още да преминат да намерят път към друг защото ги харесвам заедно. Но със скороста, с която Пиърс Браун убива персонажи ме съмнява силно тая работа, а и разкритието, че е Червен не вярвам да помогне.

Mustang  (”Red Rising” by Pierce Brown @pierce-brown ):

Игричките с Мустанга от начало бяха доста забавни и макар в началото да мислех, че Антония ще е жената /гадната кучка бързо ме опроверга/ то при появата ѝ си казах…. О грешка…ето я. Стана ми интересно как го намери след като Касии го наръга. След пещерната сцена, вече оздравяли Мустанга и Дароу набират сили, сформират племе и завладяват Домове, освобождавайки робите.Докато един Проктор не посява съмнение по-дълбоко в мен, от колкото в Дароу. И разби ра се тя се оказва близначка на най-големия злодей. Определено се хванах на куката на Пиърс Браун и си мислех, че е предала Дароу, когато то я прати да залови Чакала а.к.а Брат ѝ. Но и тук бях изненадана. Ще има ли бебета е въпроса ил

Roque au Fabii by Justin Wong art.:

и раздор и смърт?

Пакс и Рок също бързо се превърнаха в мои любимци и смъPaxртта и на двамата ме удари в чувствата особено тази на Пакс. А когато разбрахме, че Рок е жив и моли Дароу да не убива Касии 😭😭😭😭

Имам теории и надежди, че след време когато Дароу се издигне и има армия Рок ще е в нея с Мустанга и лудака Севро…. Макар за севро мечтите ми да са по-големи. Определено Рок се доказа като най-интелигентния сред учениците на института.

И след като преминах през по-важните за мен персонажи и да знам, че няма нито един злодей, но Чакала ми се видя много скучен поне в тази книга, а Аполон умря бързо, въпреки че беше супер гадник и не го заслужаваше….сега мисля отново да се върна малко на самия сюжет.

В института учат Златните как от роби да станат достойни за власт…Ама че ирония. Двойна ирония, че учат Дароу. Кога и как им е дошла тази идея?
Раздорите в Марс според мен помогнаха на този дом да спечели, но какво правеха другите домове през това време? Какво правеха Антония и Севро по време на гражданската война? Мислех, че след нея ще се обединят и ще превземат всички, но и с това ме изненада Пиърс, макар и да очаквах раздора на Касии и Дароу да е сравнително рано.
Тит е ЧЕРВЕН?WTF? Нали никой не го беше правил до сега? Колко са внедрените?Рок?Севро?Други? Решението на Дароу да го убие според мен го промени към лошо. Въпреки че е червен Дароу лесно свикна да командва и да има роби. Но от друга страна той е лидерът, избран за Прим и те все пак му се подиграват.
Обратно към пещерната сцена. Като гадже на Пийта тази сцена не ми е от любимите все пак може да има само 1 пещера и само 1 двойка в нея.НО доста удобно Мустанга да тананика песента на Ео…тази работа ми беше и още е съмнителна. От друга страна тя или е много проста или има нещо гнило : След като го пита за текста и той и изпява толкова дълга песен тя не се ли запита от къде я знае?Колко пъти трябва да я е слушал за да знае цееееелия текст? От друга страна как изобщо съществува тази песен? Трябва да е имало бунт през, които да измислена и за това да е забранена. А Червените не се ли замислят малко над текста….АЛОУ? Много странно.
И после дойде патакламата. То не бяха завладени домове и освободени роби, то не беше чудо. Дароу израства доста след като остава ранен и сам с Мустанга, без дом и без армия.
Това, че системата е корумпирана и има избран победител…стига де Дароу с теб трябваше да знаем по-добре…все пак дадоха Лавъра на Гама без да го заслужават…. Ето за това тази книга е добра. Изненадва. А Чакала е пълен мухльо…защо изобщо баща му е заложил на него, а не на Мустанга?Защото е жена или защото е непокорна?
Смъртта не подмина и прокторите и въпреке чи очаквах да накажат Дароу, те пък взеха че го възхваляваха за това, че е нарушил правилата… Е как няма като те го правят постоянно.
Въпросът е Дароу дали и би ли могъл да използва информацията за АрхиГубернатора? Какво ще стане с Мустанга след Института? И още куп въпроси, които в 2:18 започват да ми убягват….така че май ще прикючвам….

red rising | Tumblr:

Споделете ми вашето мнение и може и да ми дойдат и други мисли забравени от часа на писане,неразбираемите ми записки или провокирани от вас.

А ето и от къде АЗ научих за тази бърза за четене книга:

Вашият коментар

