Читателски навици – Book Tag

Здравейте, читатели! Спретнахме ви един таг, наречен Reading habits book tag, или иначе казано Читателски навици. Тагът се състои от 11 въпроса, свързани с, както можете да предположите, навиците ни, по време на четене. Оригиналният таг е създаден от TheBookJazz, но ние го видяхме от HardbackHoarder. Ето го и нейното видео:

  1. Имаш ли определено място за четене у дома?

Дес: Да. Обикновенно чета на дивана в хола. Но обичам да чета навсякъде, където пече слънце.

Лина: Най-обичам да си чета на леглото, но честно казано мога да го правя и навсякъде другаде. Мечтата ми е един ден да си имам голяма библиотека в дома ми, за да си чета там, на тишина и спокойствие.

72c950c280d9cb20e7cd44d8024dea89

  1. Разделител или просто някакво парче хартия?

Дес: Пффф разделител разбира се. Но, ако нямам под ръка всяка хартийка става. Но разделители ми се иска да колекционирам, колкото и книгите.

Лина: С две ръце за разделителите! Аз също искам да си имам голяма колекция, но как да стане като губя повечето, особено лош навик ми е например да си оставям разделителите в книгите, след като съм ги прочела, и така изчезват от полезрението ми.

  1. Можеш ли просто да спреш да четеш или трябва да приключиш с главата или даден брой страници?

Дес: Мога просто да спра само за тоалетна или много спешна работа. При всякакви други обстоятелства спирам на глава.

Лина: Ммм, за мен не е проблем просто да спра за малко дори и по средата на изречението, но иначе гледам да финиширам с главата или поне страница.

tumblr_mwtt9biqvw1qizxbgo1_400

  1. Обичаш ли да ядеш и пиеш, докато четеш?

Дес: Да. Но така всичко ми върви в повече и пиенето и яденето и четенето. За това избягвам, но ако книгата е много интересна няма как трябва и да се зареждам.

Лина: Ами мога да пия кафе или чай например, но за яденето спирам да чета, защото последното, което искам са каквито и да са следи от храна по книгите ми, а и за мен и яденето, и четенето са доста пълноценни дейности и не вървят заедно. 😀

ron-eating-and-reading

  1. Музика или телевизия предпочиташ, докато четеш.

Дес: Аз лично предпочитам да чета на тишина. Приемливи звуци за мен са птички или дъжд. В краен случай, когато нямам къде да се спася си пускам музика, за да заглуша глупави филми или разговори.

Лина: Ами бих предпочела тишина, пред дразнещия звук на телевизора. За музиката, забелязала съм, че ако слушам музика и чета едновременно има два варианта за развитие на нещата – или след минута вече не асимилирам какво чета и си пея текста на песента, или съм навлязла в смисъла на думите и хич не обръщам внимание на музиката. Извод: не правя двете неща едновременно, защото едната дейност рано или късно бива потисната от другата.128PsiUln3JQBi

  1. Една или няколко книги наведнъж?

Дес: Определено една  книга. Не мога да чета по няколко книги така се разделям и оплитам историите. Не че съм чела по няколко книги, но когато не чета 2-3 дни винаги се чудя какво стана в книгата и „Това в тази книга ли беше или в предната“ особено , когато чета поредици…а аз чета основно такива книги част от поредици.

Лина: Една книга предпочитам. Ако едната не върви, то просто я зарязвам временно и започвам друга. Единствен случай, в който е допустимо да чета няколко книги наведнъж, е ако имат различни жанрове и теми. Например, разграничавам художествената литература, която аз чета в свободното си време, от литературата, която е задължителна в училище.

giphy (1).gif

  1. Четене само вкъщи или навсякъде?

Дес: Стига книгата да е интересна мога да чета навсякъде. Носила съм книги в университета. В днешно време с ел. вариантите на книги може да се чете навсякъде така, че защо да се ограничаваме.

Лина: Да, определено с електронните варианти ми е по-лесно да чета, защото е нужно просто да си извадя телефона, така мога да си позволя да чета в училище, в парка, в автобуса. Друго нещо, което правя, за да чета повече, е да си нося книга навсякъде с мен, за да мога да си я извадя при всеки възможен момент.

bkr02-read-everywhere

  1. Четене на глас или наум?

Дес: Аз лично чета само на себе си, освен ако не попадна на изключителен цитат или реплика, която смятам, че трябва да се разпространи по света.

Лина: Не знам колко хора си четат на себе си на глас, но аз определено чета наум. Всъщност не обичам особено да чета на глас.

giphy (2).gif

  1. Прехвърляш ли страници напред и прескачаш ли страници?

Дес: Често си позволявам да прочета на следващата страница или малко по-надолу в текста, когато се е появил някой неочакван герой или неочаквано събитие. Царица съм в самоспойлването, но никога не прескачам цели страници.

Лина: Признавам, че когато действието стане бавно и скучно си позволявам да обърна няколко страници да видя нещо интересно, което ще ме мотивира да продължа да чета там, от където съм стигнала, но не го правя често и хич не го толерирам у себе си. Давам като пример „Огнена наследница“ на Маас, обожавах частите на Елин и Роуан, а частите с Каол и Дориан и отделно на Манон ми бяха малко скучни  и тегави. Така че, често прехвърлях няколко страници с цел да видя кога идват Елин и Роуан, за да се мотивирам да мина през скуката. Едно нещо, което никога не правя – да чета последната страница, изречение и т.н.

giphy.gif

  1. Пречупваш ли гърба на книгата или предпочиташ да я пазиш като нова?

Дес: Пречупването на гръбчето е светотаство. Особено в България, където повечето книги са с меки корици.

Лина: Не, не, само като си помисля за пречупени гръбчета на книги, ми става лошо. Определено се стремя да си пазя книгите като нови, въпреки че, всички читатели знаят, че това е мисия невъзможна. Винаги остават следи, особено когато си изнесъл книгата от вкъщи. За мен дори и следи от ноктите ми по кориците на тези крехки издания с меки корици, са като края на света.

  1. Пишеш ли в книгите си?

Дес: Не. И много се дразня на надраскани книги, когато взимам от библиотеката. Ако имаш толкова важни мисли, запиши си ги на тефтер,тетрадка или на някоя от лепкавите бележки….Защо  трябва да има драсканици по книгите, особено тези, които обичаш?

Лина: Не, никога не пиша по книгите си, мога да си запиша нещото на бележка, в тефтер, навсякъде, но не и по листа. Това обаче не се отнася за учебна литература, там си подчертавам.

nnnn.jpg

  1. Кого тагваш?

Тагваме обичайните заподозрeни Четат ли двама, Bookadore, Stan’s Bookish Universe и Writing is fun.

Но разбира се както обикновено, ако някой поиска да направи този таг, да се чувства поканен от нас.

Вашият коментар

