Междугалатически book tag

Хей, хей, хей. Завръщаме се от малката си училищно-междудържавна почивка с най-забавния таг, който сме правили до сега. Вече сте видяли заглавието му, така че можете да отгатнете за какво ще си говорим : КОСМОС  🌏     🌕     ☀     ✨

Както вече знаете поста ще е изграден в познатите ви цветове зелено🍀за Лина и лилаво🌷за мен.
Тага видяхме от Пламена Петкова – More book summary

И без повече излишни приказки към тага.

  1. Космос :
    Резултат с изображение за space
    Назови книга, която не принадлежи на този свят (необикновена) – развива се на място различно от твоето.

Тук ще кажа „Друговремец“ на Диана Габалдон. Едва я започнах, и не само, че действието се развива някъде из мистичната Шотландия през 1945, но на всичкото отгоре се преминава около два века назад във времето. Обстановката определено е необичайна и непозната.

Едва ли бих могла да намеря по-подходяща книга за категория „Космос“ от текущото ми четиво, поредицата на Пиърс Браун „Червен изгрев“ / ако ни следите вече знаете, че съм в края на 3-та книга и скоро ще има ревю/. Сигурно  сте чували за тази „Малка“ поредица, 3 години подред печелеща наградата на Goodreads. Отново ще попитам какво по-подходящо от действие развиващо се в космоса за категория космос? Фантазия, политика, кастова система и война далеч от нашия свят, но може би в нашето бъдеще? Кой знае?

          2.Черна дупка:
Резултат с изображение за black hole
           Книга, която напълно те е погълнала.

Тук ще кажа „Гневът и зората“, книга която не от самото начало, но впоследствие, успя да ме измъкне от неприятното не-четящо състояние, като напълно си ме погълна.

За мен всяка книга е поглъщаща сама по себе си и те въвежда във света си. И за мен това е целта на една книга, ако тя е изпълнена – то  книгата е добра.
Но тъй като целта на таговете е препоръки на книги, бих казала Дворовете на Сара Маас, за да не се повтарям с „Утринна звезда“. Под силната препоръка на Лина и начина на разказване на Сара няма как да не бъдеш погълнат от елфския свят.

         3.Светлинна скорост:

Свързано изображение

Назови книга, за която си толкова нетърпелив, че би пътувал със светлинна скорост, за да я вземеш.

„Двор от крила и разруха“. Двор №3 по план-график ще пристигне при нас на 13.05 и дано да е така, защото иначе наистина ще ми е нужна скоростта на светлината. И без това чакам от 1 година и нямам търпение на този етап.

Същото и тук. Има ли по очаквана книга във фентази книжното общество?

     4.Мъглявина:

    Резултат с изображение за мъглявина

     Назови книга с красива корица.

Strange the Dreamer на Лейни Тейлър привлече вниманието ми днес, не само, че корицата е в един от най-красивите сини оттенъци, но и самите листи от страни са в същия цвят, а златният акцент е прекрасен.

https://i2.wp.com/www.hodderscape.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/Packshot.png

И аз ще започна със същата синя гама, но ще си позволя и малко зелено…. Е ако ни следите в инстаграм ще знаете, че съм обсебена от „Хари Потър и затворника от Азкабан“ новото издание, но днес имам предвид един друг син елен, а имено
The raven king на Маги Стийвотър и книга 3 от същата поредица в зелено Blue Lily, Lily Blue …. Изумителни.
Резултат с изображение за the raven king cover               Свързано изображение
По принцип не харесвам корици с човешки глави на тях……Ето така се прави корица с човек!!!!

        5.Мултивселена:

Резултат с изображение за multiverse

       Назови spin off поредица, която обичаш.

Май не съм чела spin off поредици, или отделни книги.

За мен това са „Кръвни връзки“ на Ришел Мийд. За мен тази поредица беше по-добра от „Академия за вампири“ и въпреки да четох с удоволствие и тях, всичко в spin off-а беше много по-добро : Историята, Любовта, Отношенията между персонажите.

       6.Гравитация:
Свързано изображение

      Назови любимата си двойка, която сякаш се привлича с гравитационни сили.

Елин и Роуан завинаги. Не съм чела „Империя на бури“ за момента, но вече знам, че края не е особено приятен за тези двамата. Сигурна съм обаче, че ще намерят изход и дори и да няма щастлив край, те ще минат през трудностите заедно – Сара най-добре го казва в „Кралица на сенките“: To whatever end.

Тук ще заложа на Малек или по-малко известни- хах – като Алекс и Магнус от „Реликвите на смъртните“. За мен това беше най-красиво и нормално развиващата се връзка във всички поредици на Каси. И тъй като имам любима двойка във всяка книга, и за да не се повтарям с Рис и Фейра, Айдриън и Сидни, Мустанга и Дароу бих искала да добавя и опаката Катнис и Пийта и разбира се Деймън и Елена ОТ СЕРИАЛА! Та ето ги на магнитите според мен макар и 2 от двойките да ме дразнят как са изградени и как се развива любовта им. Можете ли да отгатнете кои са те?

        7.Големият взрив:

Свързано изображение

       Назови книгата, която те запали по четенето.

Ако трябва са се върна възможно най-назад в миналото, първото нещо, което провокира у мен да чета – бяха приказките. От най-неизвестните народни приказки, български и чуждестранни, до приказките, които всички можем да разкажем, до най-обичаните автори Ханс Кристиян Андерсен, Братя Грим, Шарл Перо и много, много други. Ето откъде ме е подхванала фантастиката, само че, явно докато другите започваха да четат „сериозни“ четива, аз си оставах с дебелите книги с приказки, но за по-големи хора.

За разлика от Лина аз като малка намирах четенето за излишно, заради училището и огромните списъци с книги, които не можех да разбера, НО после открих „Здрач“ / да, да знам…но напоследък си мисля да го и да видя наистина ли е зле и го харесват само 13-годишни/ и разбира се класиката : „Хари Потър“. Когато живота те настигне, тресат те хормони и любовни несполуки какво по-хубаво бягство от фантзиите на един писател и неговия читател?

         8.Астероид:

Свързано изображение

        Назови кратка история или новела, която обичаш.

Не съм чела новели или кратки истории, които да си заслужават споменаването, засега.

Аз ще направя лек cheat и ще кажа новелите от „Академията за ловци на сенки“ на Касандра Клеър. Все пак те са това…новели издадени у нас като книга.

        9.Галактика:

Свързано изображение

       Назови книга с няколко гледни точки.

Така зададен, въпросът ме кара да си мисля за книги с повече от един повествовател, герой, разказващ в 1 лице, единствено число. Та в такъв случай поредицата „Реликвите на смъртните“ веднага отпада, понеже Каси е повествовател и тя сменя фокуса върху различните герои. Почти същото нещо се случва в „Кралица на сенките“, където има 3 гледни точки, но все пак е в 3л., ед. число. Знам, че съм чела такава книга, но не мога да се сетя коя… Съжалявам, но и тук оставате без отговор.

И за този въпрос потърсих помощ от goodreads и ми беше трудно да измисля такава, но „Лейди Полунощ“, ако не ме лъже паметта. В края на „Кръвни връзки“ мисля, че също имаше размяна в разказвачите между Сидни и Ейдриън.

       10.Космически кораб:

Резултат с изображение за spaceship

      Назови заглавие на книга, което би било идеално име за космически кораб.

Gemina би свършило добра работа, това е първото което ми дойде на ума.

Открих с Пиърс Браун и смятам да завърша с него :
„Утринна звезда“ …дори самия той смята, че е добро име за кораб
😜
Почетни споменавания : „Сойка присмехулка“ и „Жупел за закуска“.

Е дано сте се забавлявали, докато четете толкова, колкото и ние, докато пишехме.

Вашият коментар

