Първа среща с българско фентъзи

Здравейте здрачници и зорници. Ако заглавието отгоре не ви подсказва достатъчно днес ще ви говоря за нашумялите „Софийски магьосници“ на Мартин Колев. Ден след като ми дойдоха книгите от Пролетния базар на книгата, книжарница Сиела в Стара Загора пуснаха пост, че са презаредили с новата сензация. Като едно Букугодниг веднага ме засърбяха пръстите за покупка / сякаш скоро не бях си купувала книга….да не говорим, че нямам никакво място и вече се оглеждам за етажерка/. И въпреки че аз съм активна през ноща, което само по себе си ме прави Здрачник отидох с моя приятел Зорник Владо да му купя подарък за рождения ден, а за Деня на детето той ми купи книгата. Зорник какво да го правиш? Можеш ли да му откажеш да прави добро? И така прибрахме се с подарък за дете и с половин подарък за рожденик.

Към момента на покупката четях „Пърси Джаксън и битката за лабиринта“ на Рик Риърдън / или поне я бях почнала, но баба ме сецна…не можела да ми смогва, а нали заедно ходим до библиотека, та Пърси си почиваше няколко дни от мен/, но след толкова хвалби, ревюта и изчерпване на количествата / а и нямаше да я връщаме/ направо я награбих.

Толкова за преживяванията преди да седна да чета.
Сега 1-2 думи след края на книгата и после ще ви споделя и самите си впечатления.

Прочетох книгата рано сутринта, по тъмна доба като един истински здрачник. Днес през деня, когато силите ми са по-малко / а и понеже не си водих записки, а и да си водя са неразбираеми за мен / реших да видя какво мислят хората за книгата след като се изкупи толкова бързо и беше пълно с ревюта.

Ревюто на Aya от Seasons Of Aya е красиво написано и перфектно описва и моите чувства.
Прочетох и ревю, което не казваше почти или нищо добро за книгата.За мако да ме убеди, че в книгата има основно слабости. НО Ауа ме спаси от тази мисъл и се радвам, че нейното ревю прочетох последно. Светлина в мрака.

 

Сега без повече приказки „Софийски магьосници“ през моя поглед.

Книгата ми хареса доста, особено за първа среща с български автор. Първо българско фентъзи / както и подсказва заглавието /. В Goodreads първоначално дадох 4 звезди, заради тези слабости, които споменават повечето хора, НО после реших, че мога да подкрепя един български автор с 5 звезди особено след като нямам с какво друго да го сравня. След като можем да подкрепяме и да се радваме на чуждото / което не винаги е ТОП както се изразяват днес младите/, за що да не подкрепим и нещо наше, хубаво макар да не е перфектно.

Както виждате ми беше трудно да я оставя. Хапване, пийване, рождени дни нищо не беше в състояни да ме спре да стигна до дъното на тази история. Макар и доста препратките към Хари и начина, по който автора ги е побългарил страшно ми харесаха. Хареса ми и света, които изгражда. Любимото ми нещо в цялата книга бяха магическите места и имената им. Макар да не съм от София и да не я познавам особено /даже хич/ смятам, че всяко име, което беше дадено е изключително подходящо. Кой книжен червей,тигър или манияк не би искал да посети книжарница „Прашен сандък“, в която има всичко.

Аз лично подходих към книгата без да знам нищо освен очевидното : София и Магьосници. Цялото ми желание за тази книга беше породено от колеги богър и буктюбъри и така наречения хайп около книгата. Та си рекох „Защо не? Колегите няма да я хвалят напразно“. И за секунда не съжалявам за времето, което отделих на тази книга. 2:35 сутринта прочетох последната страница и си легнах с усмивка. И като стана дума за последна страница. Каква благодарствена бележка само…. никога не съм чела такава и определено мога да кажа, че тази ми е любимата. Като малка история в историята, а не просто благодаря на този и онзи за това и онова.

И като за финал и аз като всички дали повече от 3 звезди оценка се надявам на продължение. Още от минага, в който прочетох, че Наско пие „Загорка“ в мен се зароди надеждата за Старозагорски магьосници, а защо не и Пловдивски или Великотърновски. Сигурна съм, че ако има такова света и магическата система ще бъдат развити още по-добре / все пак обвиняват и Сара Дж. Маас в недоразвиване на света в първата книга 😜 /.

Издателство Сиела не е сбъркало като е дало шанс на Мартин Колев. А читателите не са сгрешили като я изкупиха толкова бързо.

Колеги здрачници, зорници и мъглици дайте шанс на тази книга. Не всичко е черно и бяло. Понякога една сива котка може да ти помогне да направиш най-правилния избор.

Резултат с изображение за grey cat

Вашият коментар

