„Пърси Джаксън и боговете на Олимп“ на Рик Риърдън – ревю Дес

Здравейте. Готови ли сте, защото имате само 5 дни да извършите своя подвиг!

Шегувам се разбира се. Но ако искате да прочетете за моя „подвиг“ най-накрая да наваксам със световната история в литературата останете с мен.
Както сте видели от заглавието ще ви говоря за Пърси и неговите приключения през първата от поредиците за него.

Тази поредица беше в листа ми за четене, но доста по-надолу. И след като прочетох историята на Магнус се оказа, че имам нужда да наваксам. Господин Риърдън просто не може да остави поредиците да си имат собствен живот. Той събира негов собствен вид на „Отмъстителите“.

Ако си падате по екшън за кратък период от време и пълна лудост това е вашата поредица.

Книга 1 : Похитителят на мълнии

Like a total fanboy I am currently working on a fanfic and I could use all the help I can get with reviews and corrections. The link is in the comments and right here. https://m.fanfiction.net/s/10413274/1/When-a-Demigod-Dreams

Като първа книга разбира се ни въвежда в света на гръцките богове, техните деца с простосмъртни и всичко, което може да се чифтосва и разбира се главните герои на поредицата. За мен лично тази книга беше изключително тегава и като Goodreads и се чудя как съм я завършила. НО това не е защото книгата е лоша, а защото по-младото ми АЗ гледа филм със същото заглавие без да знае (или да има интерес да чете), че има книга. И въпреки че открих доста разлики между двете основната сюжетна линия ми беше ясна.

Percy Jackson and the Olympian scenes. Wait, that one on the bottom right is NOT Percy!!! He does not have bad hair days!Съгласна съм с Теми от Writing is fun, че в тази поредица автора залага повече на историята и не толкова на хумора (както в поредицата за Магнус Чейс – да не се бърка с Бейн макар той да му е един вид кръстник), НО и също според мен тук и персонажите не са толкова добре развити (или аз вече нямам реален спомен за Магнус, което много възможно).
Убедена съм обаче, че ако не познавате историята на Пърси книгата много ще ви допадне. Изпълнението на подвизи и малките спънки и героични дела преди достигането на целта определено ще държат вниманието ви.

 

Книга  2 : Морето на чудовищата

Tyson, Annabeth, Percy and Grover in the magic taxi (The Sea of Monsters)

За тази книга подходих като към първата. С чувство, че трябва да я избутам, за да стигна до „готиното“. Или в моя случай до незнайното. И тук открих, че филм и книга….😬. В момента, в които започнаха големите разминавания книгата ме грабна.
И тази книга започва с Пърси и пакостите му в училище (деца не правете така във вашите)  и отново го обявяват за общонационално издирване. Как така не им направи впечатление, че се случи и миналата година? В България на такива им казват “ Познати на полицията“😁. И тази книга се развива в стила на Риърдън кратък период от време за подвиг, много егшън до достигане на крайната цел и още екшън за подвига. Общо взето няма празно.

<3

Книга 3 : Проклятието на титана

juliajm15.tumblr.com -- Zoe Nightshade

Е тази вече я изгълтах за 2 дни. resena-percy-jackson-olimpicos-rick-riordan-L-J5LsVn.jpeg (431×500)Както си и мислех дойде готиното. Когато сюжетът вече не ми беше известен определено ми беше много по-лесно да се гмурна в света и да му се насладя. Неизвестното е много по-интересно, а изненадите много повече. Всичко върви по план : подвиг, приключения, умерен хумор и изненади. Типично и страхотно. Дори след края на втората нямах търпение да я почна и повисях на телефона, а на другия ден запалих сандала към библиотеката.

 

Книга 4 : Битката за лабиринта

I love a paint-splattered-rachel-elizabeth-dare and I love an awkwardly-blushing-percy-jackson and I love a slightly-jealous-annabeth-chase and I love a completely-horns-out-grover-underwood and I love a ridiculously-short-lovestruck-juniper and I...

Четвъртата книга не предава типичния за чичо Рик стил : кратко време за извършване на подвиг и приключения да не им става скучно на героите, не е като да бързат за някъде.

Eat all day, sleep all night, party never

Тази обаче ми дойде повече зор.
1во баба ми се скара, че чета твърде бързо и не може да ми наваксва (а нали заедно ходим на библиотека).
2ро Бях чула, че тази е най-скучно и може би се подведох по мнението и не бързах да я чета, а и си купих „Софийски магьосници“ на Мартин Колев, която трябваше веднага да прочета все пак изоставах и там….
И така и тази ми държеше интереса, но някак като чели не и отделих нужното внимание, а и се разсеях с другата книга и така изгубих връзка със света на Пърси и все още обикалях из София и търсех подходящата шишарка за амулет. С това не искам да кажа, че не ми е харесала или ми е била скучна просто бях в такъв читателски момент (и се заклех, че няма да чета други книги между поредици)

Книга 5 : Последния олимпиец

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/b5/c0/35/b5c035ce578bcebc0d2ae4302d9c0944.jpgТази книга определено ми беше любимата и не защото чичо ви Риърдън избяга от начина, по които структурира книгите си, а защото идеята зад тази книга най-много ми допада. Не съм много запозната с гръцката митология и с така наречените по-малки божества, но идеята за Хестия – последния олимпиец останал да пази Олимп и семейното огнище определено ми е най-близка до сърцето. Никога не бих предположила, че подобен бог би бил последния олимпиец или че ще е такъв сюжетът. По заглавието съдех, че вероятно всички ще бъдат изядени и ще остане 1 да помага на Пърси да спаси останалите. И точно за това идеята на автора ми хареса много повече, а с това и книгата. Не оцених нито 1 от другите книги в Goodreads, защото смятам, че не им отделих нужното внимание, НО на тази с чисто сърце дадох 5 звезди и определено смятам, че е един доста добър край на поредица.
За сега 🙂

Percy Jackson from Percy Jackson and the Olympians/Heroes of Olympus/The Trials of Apollo.

 

Като извод от това твърде дълго писано ревю с две думи искам да ви кажа : Ако сте живели под камък, в пещера или сте 12-годишен и сега навлизате в света на фантазията и книгите не пропускате/наваксайте с тази поредица. Определено няма да съжалявате, че сте дали шанс на Пърси и компания.

“Look, I didn’t want to be a half-blood.” (Although I don't really agree with the images of some characters most of them are pretty good XD)

За финал искам да благодаря на всеки 1 от изумителните артисти в http://www.pinterest.com , за арта, който присъства в този пост. А сега аз отивам да гледам волейбол…., а вие, ако още не сте се запознали с Пърси…е време е!

 

Вашият коментар

