„Края на дните“ от Сюзън Ий – Ревю Дес

Краят на „Края на дните“ дойде.

Здравейте приятели! Както виждате от заглавието тази вечер ще си говорим за последната глава от историята на Пенрин и Рафи (още ме боли за това галено име).
Но първо искам да отделя минутка да похваля издателство Емас за страхотната изработка на кориците, превода и за това, че са хванали една поредица, която не е кой знае колко известна. Благодаря ви, че я донесохте в домовете ни.

Резултат с изображение за penryn end of days gif

Книгата беше един достоен финал на една страхотна поредица. Емоционална ролетка – смях, сълзи, любов, омраза в една неспирна въртележка. Книга, която не ми позволи да я оставя дори за миг. И само от време на време позволяваше на някоя мисъл за момче със силни ръце да избяга от тайната ми стая.
С други думи, ако още се чудите СПРЕТЕ! Време е да прочетете историята на ангелите каквито не сте си ги представяли.

А сега е време да разнищим и тази книга (не знам до колко ще ми се получи след като едва я оставях за записки, но…да опитаме). С други думи спойлери. А повярвайте не искате да си споилвате нищо!

Историята започва или по-скоро продължава там до където я оставихме.
Разбираме, че не всички скакалци слушат Пейдж и по-късно в книгата тя ще трябва да си извоюва правото да се нарече Кралица на скакалците. И то по доста нетипичен за нея начин.

Свързано изображениеПървият въпрос, който се появява е дали Доктора от Алкатраз няма да пришие крилата на Рафи (ако изобщо има крила. Лично на мен корицата ми говори друго)? И какво се случва 100 страници по-късно? Докторчето е със счупена ръка. И какво прави Рафи? Сключва сделка с жената на Дявола, Лейла. Определено не беше човек или в нейния случай ангел, на който да имаш доверие, но на този етап от книгата нямаше как Раф да остане с демонските крила и да спаси хората и ангелите, да вземе меча си и да се бие с всеки застрашил Пенрин. Та се наложи да и се доверя, но с обица на ухото.

(извинявам се, но записките ми са доста хаотични)

Аааааааа да и Белиал е там. Още в началото научаваме малко повече за него. Първоначално мислех, че все пак ще успее да скара Пенрин и Рафи. Определено хвана и мен на въдичката и любопитството ми заработи. Но разбира се той вкара Пенрин в капан по-голям и съвсем различен от това, което очаквах.

Още на 107 страница съм си задала въпроса дали Рафи може да се откаже да бъде ангел? И края на книгата ми отговори. Все пак той избра хората, избра Пенрин. Макар че изобщо не очаквах да е с крилата на Белиал. Определено очаквах маневра в стил Дароу и живот без крила.

Макар нито една от теориите ми да не беше напълно потвърдена не можете да отречете, че майката на Пенрин все пак не се оказа толкова побъркана. Дори ме е яд, че остана персонаж без име. И все пак от къде знаеше за яйцата?
И да Пенрин не се оказа нефилим, но и капка ангелска кръв ми стига.

Резултат с изображение за mind blown gifПървото събитие, на което не повярваха очите ми беше, че Уриил е убил Вестителя Гавраил. И въпреки че е повече от очевидно някак си го пропуснах във вечната драма за крилата на Раф. Да питах се как маймуните са го постигнали и да злодеите желаещи власт премахват конкуренцията с убийства и манипулации, но въпреки всичко го изпуснах. Искаше ми се малко повече информация за това. Все пак са го излъчвали достатъчно пъти по телевизията.
Точка за Уриил. Добър начин да насъска ангелите срещу хората. А после ще спечели още точки за манипулация.

Минутка за поговорката – Бог дал, Бог взел. Рафи – красивия, стратег на ангелите всъщност се оказа малко глупав. Е нали не можело да си и хубав и умен…. Да остави Пенрин 2 пъти сама в апокалиптичния ангелски свят. Естествено, че ще я отвлекат. Но поне намери превоз за гнездото, когато и тя и читателя имаха нужда. Пълна ирония беше, че именно сектантите на майка ѝ, които искат да умрат изядени живи, я предават на ангелите, за да живеят. WTF?
И втория път…Сбогуват се (което е в реда на неща…до някъде), последна целувка. Взима си меча и я оставя отново (последния път свърши доста добре). А после праща вестоносец и очаква тя да е послушна и да изпълнява… Ехооо! Не я ли познаваш изобщо? Кога те е слушала докато бяхте заедно, че и сега да вземе да чуе? И то за такова важно нещо.

Настана време и за политически избори. И то какви избори само, а? Симпатизантите ти се бият със симпатизантите на другите и ти печелят поста. Представяте ли си, ако в човешкия свят ставаше така? Е този план не сполучи понеже само една Човешка дъщеря беше склонна да пази гърба на Архангел Рафаел. И разбира се план Б. Състезание, за което трябва отбор. А кой би подкрепил архангел и човешката му дъщеря по-добре от заточеници? И какво е приказка за ангели, ако не се разходят до Ада? (дали К.Клеър не си е щипнала идеята за Ад от тук)
Свързано изображениеВ Преизподнята беше доста „забавно“. Не ми стана много ясно как точно работи тази схема с портала-Белиал и всичко останало чисто времево.
Забавлявайки се или по-точно в опит да оцелеят и да сформират отбор за политическото състезание научаваме доста за Белиал.
Искам един да си признае, че не го е съжалил. Без вина виновен, принуден да оцелява сам. Тежка съдба (Снейп). Харесвам книги, които ни показват причината някой да е такъв какъвто е. Особено, ако е лошко. Когато всички излязоха от него имах надежда за щастлив край и за него, но Сюзън Ий имаше по-различна идея (Бони „Дневниците на вампира“ – сериал). И въпреки че подозирах опит да задържи Пенрин в Преизподнята като опит да се спаси и това ми предположение не се случи…..

Още нещо неочаквано за мен беше, че Гавраил е излъгал за нефилимите. За мен той се оказа другата страна на една монета с Уриил. Нещо, което също не разбрахме за жалост е : Защо е заповядал на ангелите нападение? Дали е търсел нефилими или кръвта е била толкова разредена, че е искал да унищожи всички?
За жалост ще трябва да живеем с догадките си и да се питаме дали е изкукал или е имал основателна причина.

Друг персонаж освен Белиал, който не спря да ме изненадва в тази книга (а и в цялата поредица) е майката. Да тръгне на спасителна мисия да спасява Пенрин, да накаже предателите и накрая да ги организира в човешки гюлета, за да изкупят вината си.
А да и ей така за купона е запалила гнездото на ангелите сам самичка.

Резултат с изображение за clap gif

След като Раф и Пенрин се сбогуваха се чудех как ще видим главния кютек. А то състезанието се оказа лов на хора. И разбира се двамата влюбени са в противоположни отбори. За около минута.
Бонус точки и за Пенрин и плана ѝ. И маймуните не са за изхвърляне що се отнася до стратегия. Е да получиха от падна Архангел, НЕангели и един Принц от Преизподнята, но доказаха, че хора и ангели са един доста добър отбор.
From Angelfall - this is a perfect image of Penryn... I def imagine her grungy and real... it's an apocalypse for goodness sake!  The Thoughtful Novelist: FanartРазбира се жертвата беше направена. Това беше единственото нещо, което успях да предвидя от по-големите събития. НО Сюзън Ий успя да ме изненада и с това. Определено очаквах Раф да остане без крила изцяло (корицата).
Друго нещо, което не очаквах е Пейдж да е сред оцелелите. Имах усещане, че Пенрин ще загуби някой кръвен роднина, но те се оказаха жилави. Ген.

Ами това моето ревю. Заради постоянни екшън, вихрушката от емоции и нежеланието ми да си водя записки ревюто се оказа ХАОТИЧНО. НО за мое оправдание май всички ревюта на тази книга се оказват такива. Или поне тези, които прегледах аз.

Извод : Страхотна поредица.

Резултат с изображение за mind blown gif

Вашият коментар

